May 25 - 26, 2021

IX MEETING - MARKETING
EMA 2021

Prêmios e Menções Honrosas

PRÊMIO RAIMAR RICHERS, PARA O MELHOR TRABALHO DA DIVISÃO  

PREMIADO

EMA98 Tema 3
Airbnb Performativity: Touristic Experience Reverberation on Social System
Marlon Dalmoro (PPGSAS/UNIVATES)
Diego Costa Pinto (Master and PhD Programs/NOVA Information Management School)
Márcia Maurer Herter

MENÇÕES HONROSAS

EMA400 Tema 2
Consumers’ Perceptions about Anticonsumption Practices
Laís Marçal Natali (PPGADM/UFPR)
Danielle Mantovani (PPGADM/UFPR)

EMA526 Tema 14
The Dark Side of Customer Gratitude on Financial Decisions
Rafael Laitano Lionello (ESPM)
George Alba (PPGA/EA/UFRGS e MBA em Gestão Empresarial e Empreendedorismo/IFRS)

 

MELHOR TRABALHO DECORRENTE DE UMA TESE DE DOUTORADO

PREMIADO

EMA221 Tema 1
The Upgrade Paradox: Are Better Products Bad for Consumers?
Maria Alice Pasdiora (PPGA/EA/UFRGS)
Vinicius Andrade Brei (PPGA/EA/UFRGS)

MENÇÕES HONROSAS

EMA38 Tema 15
O Efeito da Lavagem Verde na Reputação Corporativa e no Ódio à Marca mediado pela Performance Ambiental Percebida e o Risco Verde Percebido
Célia Maria Ferraz dos Santos (Universidade de Coimbra)
Arnaldo Coelho (Faculdade de Economia/Universidade de Coimbra)
Alzira Maria Ascensão Marques (Universidade Feevale)

EMA450 Tema 8
Uma Análise Hierárquica dos Comportamentos de Engajamento do Consumidor com a Marca nos Sites de Redes Sociais
Maria Martins Rebouças Nery (PPGAdm/UFES)
Marcelo Moll Brandão (PPGAdm/UFES)
Teresa Cristina Janes Carneiro (PPGAdm e Mestrado Profissional em Gestão Pública/ UFES)

 

MELHOR TRABALHO DECORRENTE DE UMA DISSERTAÇÃO DE MESTRADO

PREMIADO

EMA316 Tema 6
Impact of Storytelling on Employee's Innovative Work Output: The Mediator Role of Inspiration

Rafaela Serdan Rodrigues (PPA/UEM)
Juliano Domingues da Silva (PPA/UEM)

MENÇÕES HONROSAS

EMA209 Tema 4
An Institutional Approach to the Markets Catalyst: The Role of Independent Fashion Entrepreneurs
Graciela Brockstedt Lech (PPGAdm/ UNISINOS)
Marcelo Jacques Fonseca (MPGN/UNISINOS)
Marlon Dalmoro (PPGSAS/UNIVATES)

EMA537 Tema 13
O comportamento de desperdício de alimentos no contexto da pandemia
Emerson Aparecido Mouco Junior (PPGA/FEA/ USP)
Edison Fernandes Polo
Otávio Bandeira De Lamônica Freire (PPGA/FEA e PPGTUR/EACH/USP) 

 

MELHOR AVALIADOR

PREMIADO: Marlon Dalmoro

MENÇÕES HONROSAS

Arthur de Oliveira Filho
Fabiana Mariutti

 

PRÊMIO JOVEM PESQUISADOR

PREMIADO: Fernando de Oliveira Santini - UNISINOS

 

PRÊMIO DE TRAJETÓRIA ACADÊMICA (LIFETIME ACHIEVEMENT)

PREMIADA: Angela Maria Cavalcanti da Rocha - PUC/RJ

 

PRÊMIO POR SERVIÇOS PRESTADOS À ACADEMIA BRASILEIRA DE MARKETING (MARKETING FELLOW)

PREMIADOS

Prof. Cláudio Hoffmann Sampaio
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul – PUC/RS

Prof. José Mauro da Costa Hernandez
Fundação Educacional Inaciana Padre Sabóia de Medeiros – FEI /Universidade de São Paulo – EACH/USP

Prof. Paulo Henrique Müller Prado
Universidade Federal do Paraná – UFPR

 

PRÊMIO DE MELHOR ARTIGO EM MARKETING PUBLICADO EM PERIÓDICOS INTERNACIONAIS

PREMIADO

Customer engagement in social media: a framework and meta-analysis
Fernando de Oliveira Santini, Wagner Junior Ladeira, Diego Costa Pinto & Márcia Maurer Herter, Claudio Hoffmann Sampaio & Barry J. Babin
Journal of the Academy of Marketing Science 

MENÇÕES HONROSAS

How Established Organizations Combine Logics to Reconfigure Resources and Adapt to Marketization: A Case Study on Brazilian Religious Schools
Pierre-Yann Dolbec, Rodrigo Castilhos, Marcelo J. Fonseca & Guilherme Trez
Journal of Marketing Research

Dynamic effects of newcomer salespersons' peer relational exchanges and structures on performance
Danny P. Claro, Carla Ramos, Gabriel R. Gonzalez & Robert W. Palmatier
International Journal of Research in Marketing

 

PRÊMIO DE MELHOR ARTIGO EM MARKETING PUBLICADO EM PERIÓDICOS NACIONAIS

PREMIADO

An Integrative Model to Predict Product Replacement Using Deep Learning on Longitudinal Data
Vinicius Andrade Brei, Leonardo Nicolao, Maria Alice Pasdiora e Rodolfo Coral Azambuja.
BAR − Brazilian Administration Review Vol. 17, No. 2, Art. 5, e190125, 2020.

MENÇÕES HONROSAS

The effect of group on trust violation and recovery
Marcos Paulo Albarello Friedrich, Kenny Basso, Lélis Balestrin Espartel e Vitor Francisco Dalla Corte
Rev. Bras. Mark – ReMark, São Paulo, Brasil. 18(3), pp.01-25, jul./set. 2019.

Pierre Bourdieu em Marketing e Estudos de Consumo: Estado da arte e agenda de pesquisa
Karin Borges Senra, Francisco Giovanni David Vieira
Consumer Behavior Review - CBR, 4 (3), 199-216, 2020.